מהם היתרונות של משחקי זיכרון למבוגרים?

משחקי זיכרון למבוגרים

משחקי זיכרון הם דרך מצוינת לשמור על הזיכרון שלך פעיל ולשפר את הזיכרון. בנוסף, הם עשויים לסייע במאבק בתסמינים הקשורים לדמנציה או למחלת אלצהיימר.

עם זאת, לא כל משחקי הזיכרון נוצרים שווים והתוצאות יכולות להשתנות. לכן חשוב לבצע את המחקר שלך ולקבוע אילו מהם מספקים את מירב היתרונות עבורך באופן אישי.

מה היתרון של משחקי זיכרון?

משחקי זיכרון למבוגרים יכולים לעזור להגביר את הריכוז, המיקוד ותפקודי זיכרון חיוניים אחרים. יתר על כן, הם יוצרים תחושה של תחרות תוך גירוי תהליכי חשיבה יצירתיים.

משחק זיכרון פופולרי אחד כרוך התאמת חפצים על שולחן. זו יכולה להיות דרך יעילה לשפר את הזיכרון החזותי של הילדים, במיוחד אם הם מתקשים עם שלהם.

משחק זיכרון פופולרי נוסף הוא חיפוש מילים. זה כולל גילוי רשימה של פריטים מוסתרים בתוך טקסט או תמונה גדולים יותר.

ניתן ליהנות ממשחקי זיכרון סולו או עם קבוצה, והם מספקים הזדמנות שלא יסולא בפז לגיל השלישי לתרגל את כישורי הזיכרון שלהם.

אחד המשחקים האלה הוא" כוסות קסם", שדורש מהשחקנים לעקוב אחר אובייקט מתחת לכוס בזמן שהכוסות נעות. זהו תרגיל מהנה ופשוט שיכול לעזור לפתח מיומנויות זיכרון אצל מבוגרים בכל הגילאים.

אובדן זיכרון הוא לרוב חלק לא נעים בהתבגרות, ובכל זאת ישנן דרכים להילחם בכך ולמנוע את החמרתו. על ידי עיסוק בפעילויות אימון זיכרון, קשישים יכולים להגביר את היכולות הקוגניטיביות שלהם ולהפחית את הסבירות לחוות בעיות זיכרון.

מדוע כדאי למבוגרים לשחק במשחקי זיכרון?

משחקי זיכרון, אפליקציות ותוכניות מחשב מבטיחים למנוע ירידה קוגניטיבית עם הגיל, כמו גם להגן מפני מחלות נפשיות כמו אלצהיימר. משחק במשחקי אימון קוגניטיביים אלה ישפר את הזיכרון, תשומת הלב והריכוז לאורך זמן אם ישחקו באופן קבוע.

מחקרים מצביעים על כך שמשחקי זיכרון למבוגרים יכולים לשפר את הזיכרון ואת הגמישות הנפשית; עם זאת, השפעות אלה אינן תמיד ארוכות טווח.

משחקי זיכרון למבוגרים מורכבים לרוב מחידות, משחקי מילים ומשחקי היגיון הדורשים אסטרטגיה מסוימת. אלה פעילויות לחיזוק הזיכרון ניתן לשחק על טבליות, טלפונים חכמים ושולחנות עבודה כאחד והם דרך מצוינת להגביר את הזיכרון שלך, ריכוז רמות המיקוד.

פאזלים ללמד את הזיכרון שלך לזהות דפוסים, בעוד אובייקטים מוסתרים בדיקות מיומנויות חשיבה לוגית שלך על ידי כך שאתה מוצא אובייקטים מוסתרים מבוכים מורכבים. טטריס, טטריס קלאסי סוליטייר כל דורשים תשומת לב לפרטים תוך מתן גרסה פשוטה של זיכרון תרגילי סוליטייר גם כן. שחמט ודמקה דורשים מיומנויות חשיבה לוגיות ולכן הם אפשרויות אידיאליות עבור קשישים המעוניינים לאתגר את עצמם נפשית.

מדוע משחקי זיכרון חשובים למבוגרים?

משחקי זיכרון יכולים לעזור לקשישים להאט את תחילת הירידה הקוגניטיבית הקשורה לגיל ולשפר את טווח הקשב. יתר על כן, הם משפרים את יכולות פתרון הבעיות ומחדדים את כישורי ההיגיון המרחבי.

התאמה היא משחק נגיש המתאים לשחקנים בכל רמות הזיכרון. בפעילות זו, שחקנים להעיף שני קלפים יחד ולחפש זוגות – אם לשחק לבד או עם אחרים.

משחק זיכרון פנטסטי נוסף הוא חיפוש מילים, המחייב את השחקן לזהות מילה ספציפית ממערך אותיות. זה עוזר להם לבנות שרשראות אסוציאטיביות וליצור קשרים נפשיים בין מילים שונות בזכרונם.

משחקים אלה מספקים דרך מהנה ואינטראקטיבית עבור קשישים בכל גיל כדי לעורר את הזיכרון שלהם. יתר על כן, הם מקדמים אינטראקציה חברתית תוך הפגת מתחים.

משחקי זיכרון רבים חופשיים לשחק באינטרנט, אם כי חלקם דורשים מחשב או טלפון חכם. אפליקציות כאלה יכולות להיות דרך מצוינת עבור קשישים לתרגל מיומנויות חדשות ולהישאר פעילים ובריאים.

משחקים הקשורים לזיכרון יכולים להועיל במיוחד לסובלים מדמנציה, מחלת אלצהיימר ונושאים קוגניטיביים אחרים. הבכיר שלך אהוב בוודאי נהנה לשחק אלה איתך, המטפל שלהם וחברים; מה שהופך אותו פעילות מהנה הם מצפים כל יום!